Vårt fargekonsept
Kvalitet og miljø Vi ønsker å lage maling på en ny måte gjennom å hjelpe deg som kunde å finne et ferdig resultat uten å gå på kompromiss med kvalitet og miljø, vi har derfor utviklet en svenskprodusert farge med høy kvalitet som er snill mot miljøet.
Typer farger Du finner alle typer farger hos oss slik at du kan male alle flater innenfor husets fire vegger. Les mer om våre ulike fargetyper nedenfor. Vi har også samlet en del tips og råd på veien. Det skal være inspirerende enkelt å male!
Fergevenner Hvilket rom skal du endre hjemme? Vet du om det skal være varmt, kaldt eller kanskje skandinavisk? Bli inspirert av våre ferdige fargesammensetninger. Vi kaller dem Fargevenner.
Vår veggfarge er en vannbasert farge som er både Svane- og Økomerket. Den gir en god dekkevne, er enkel å male med og framfor alt gir den et fint matt resultat (likt glansnummer 3). En kvalitetsmaling som kan tørkes av. Den er tilgjengelig i alle våre farger.
Tips: Males best med rull, men mal først alle hjørner og kanter med en pensel, vask rullen din lett med litt vaskemiddel og vann, skyll og klem ut vannet, da stivner den ikke og suger til seg mer farge.
Vår møbelfarge er en vannbasert kvalitetsmaling som fester seg bra og gir god dekning. Den gir et matt inntrykk (likt som glansnummer 15), men noe mer glans enn vår veggfarge, og det har vi valgt med ettertanke for å gi et ekstra fint resultat. Den finnes i alle våre farger.
Tips: Du får finest resultat med pensel, men er overflaten stor og du er veldig rask kan du rulle med roller og avslutte med pensel. Bruk maskeringsteip på flater du ikke ønsker farge på, for denne fargen fester seg ordentlig godt. Skal du male på ubehandlet treverk anbefaler vi at du grunnmaler med vår grunningsmaling for treverk. Uansett om det er malt eller vært ubehandlet tidligere, så vask godt og puss lett.
Vår gulvmaling er en vannbasert gulvmaling ment for innemiljøer med lett slitasje. Du kan for eksempel male trappen, parketten eller et massivt tregulv. Vi anbefaler ikke at du maler i fuktige miljøer som garasjen eller våtrum. Kan brukes på underlag som tre og betong. Wallpassions gulvmaling er en utmerket lakkmaling. Den finnes i alle våre farger.
Tips: Bruk ruller for et raskt og fint resultat, før du ruller så maler du kanter og hjørner med pensel. Sørg for at overflaten er glatt (men ikke for glatt) tørt og rent. Om det er lakkert eller malt så vask og slip først, er det hardvoksolje trenger du å ta bort all voksen før du maler. Er det ubehandlet er det bare å male med en gang (etter at du har kontrollert at overflaten er glatt, tørr og ren).
Er en hvit vannbasert takfarge for innemiljøer. Den kan du male med på gips, betong, murpuss, tapet og fiberplater. Wallpassion takmaling har en høy dekningsevne og er enkel å bruke. Vil du male taket ditt med en annen farge enn hvit så er det vår veggmaling du skal bruke!
Tips: Bruk ruller, og mal lister, kanter og hjørner med pensel. For å få et jevnt resultat, trekker du rullen langs taket i samme retning, så vil mønstret fra rullen ligge likt og du unngår rader. Det går også fint å ettermale med rullen i samme retning.
1. Du kan få forskjellige resultater avhengig av hvilken rull eller kost du bruker, en med større fibre vil gi mer struktur og mindre vil gi et jevnere resultat. Uansett blir det fint!
2. Fargen oppfattes ulikt i forskjellige lyssettinger, så vi anbefaler at du tester med våre håndmalte selvklebende fargeprøver. De er enkle å flytte rundt for å se hvordan fargen endres i forskjellige lys.
3. Ikke vær redd for å male, det verste som kan skje er at du må male på nytt!
Bruk #yeswallpassion for å øke sjansen til å bli lagt merke til.
We partner with merchants who want to offer a smoooth shopping experience.
Checkout with any of these merchants who offer to “Pay later in 30 days with Klarna.”
Once the merchant confirms shipment of your order, we will send you a digital invoice due in 30 days.
Receive your order and keep what you like, and return the rest.
Once you are happy with your order, you can pay your final balance with a valid credit card, debit card or bank account. Best of all, we don’t charge you any fees or interest.
It’s that easy! No need to pay upfront and worry about slow returns holding up your funds.
The following Payment Option Terms apply between Klarna Inc. ("Klarna," we," or "us") and the user of this payment option ("you"). In addition to these Payment Option Terms, your use of the Klarna Services are governed by the Klarna Shopping Service, which include your agreement to:
If you do not agree to these terms, you must not use the Klarna Services. The Klarna Shopping Service combined with these Payment Option Terms are a contract between you and Klarna.
If you are offered Pay later in 30 days digital invoice, you have the option to pay for your purchase at a later date – typically 30 days after the item has shipped. Upon your purchase with Pay later in 30 days digital invoice, you will receive an invoice from Klarna by email, stating when payment is due. You will make your payment directly to Klarna. If you make your Pay later in 30 days digital invoice payments to the merchant directly, your payments may not be delivered to Klarna in a timely manner, causing you to miss the applicable due date(s) described below. Any inquires and disputes regarding your Pay later in 30 days digital invoice payments should be directed to Klarna, not the merchant.
Due Date: You will have a period of 30 days to pay your Pay later in 30 days digital invoice. This period commences when the merchant confirms shipment of the goods, and the last day of such period is the “Due Date.” As soon as an item ships, Klarna will receive notification from the merchant and Klarna will then send you an e-mail informing you of the date by which payment is to be made, along with details about how payment must be made. Your payment is due to Klarna by 8:00PM Eastern Time on your Due Date.
We will refund any overpayment in excess of $1USD to you. You authorize us to make the refund electronically or using an ACH, (a) if you made the original payment electronically or using an ACH, or (b) if you typically make payments for digital invoice electronically or using an ACH.
Late Payment: If you fail to make full payment by the Due Date, you will be in default and unable to use the service in the future.
Returned Payment Fee: If you attempt to pay for a Pay later in 30 days digital invoice via check or Automated Clearing House and your payment is returned unpaid when we present to your bank or financial institution for “not sufficient funds” or for other reasons such as a closed account, we will charge you a Returned Payment Fee of up to $27USD. However, the Returned Payment Fee will not exceed the total amount you owe.
Default: You will be in default if you: (a) fail to make a payment in full by the Due Date; (b) become the subject of insolvency or bankruptcy proceedings; (c) supply false, misleading or incorrect information to us; (d) a payment is unpaid and returned to us by your bank; or (e) violate or are unwilling to comply with any provision in the Terms.
If you are in default, Klarna may employ a debt collection agency to receive payment and you will have to pay all reasonable costs (including attorney’s fees) incurred by Klarna and/or the debt collection agency. Additionally, if you are in default, Klarna may report this information to credit bureaus.
Consent to Receive Debt Collection Emails: In the event that your account goes into default, you consent to receive debt collection emails from our debt collection service provider, TrueAccord Corp. You certify that any email address you provide to Klarna can be used by TrueAccord Corp. for debt collection communications. You also certify that any email address you provide is a personal email address and not a work email address. If you change your email address, it is your obligation to update your email address with Klarna.
Klarna
Klarna Inc. PO Box 8116, Columbus, OH 43201. Klarna Customer Service.
Complaints
For complaints, the information provided on www.klarna.com applies. If you have a complaint towards Klarna, you can submit your complaint through the contact form on Klarna’s website (klarna.com) or via postal mail with the keyword "Complaint” to Klarna’s address.